Het 8-weken programma

Although it isn’t possible to control the world, we can always
care for the garden of our life.”

 

Het 8-weken programma

De Mindfulnesstraining is een 8-weekse training van 2 ¾ uur. Het is een praktische training waarbij jou ervaring centraal staat. In de training zijn er verschillende oefenvormen o.a. ademhalingsoefeningen, bewegingsoefeningen, aandachtsoefeningen en technieken om met gedachtepatronen om te gaan. Gemakkelijk zittende kleding is aan te bevelen.

De Mindfulnesstraining is geen therapie. We staan dan ook niet analyserend stil bij problematiek of trauma dat wellicht uit een vroege jeugd wel aanwezig is.
Wel staan we stil bij patronen in ons brein, die telkens tot valkuilen lijken te leiden. En we geven aandacht aan die gedachten en gevoelens en die acties die onze stemming beïnvloeden en ons geluk belemmeren. Het kan anders!

Week 1
De automatische piloot
Aandacht voor het huidige moment

Week 2
Aandacht voor het lichaam
Onthaasten en aandacht voor het aangename

Week 3
Aandacht voor de ademhaling
Respecteren van grenzen en aandacht voor het onaangename

Week 4
Stress onderzoeken
Stilstaan bij negatieve gedachten

Week 5
Aandacht voor gedachten en emoties
Toestaan en accepteren wat er is

Week 6
Aandacht voor interpretatie
Gedachten zijn geen feiten

Week 7
Aandacht voor jezelf
Zorg voor jezelf

Week 8
Luisteren en spreken
Leven vanuit je hart en hoe nu verder

Retraitedag in stilte 2x per jaar (optioneel)