Testimonials

Testimonials

Het inzicht in mijn eigen reactie op onaangename situaties/lichamelijke sensaties/emoties is er zeker, maar er op een mindfulness manier mee omgaan is natuurlijk een tweede, waar ik zeer zeker mee aan de slag blijf gaan.

De maalstroom van gedachten of emoties eerder stoppen vind ik nog best lastig. Ik ben al die jaren zo gewend om over alles te piekeren dat ik niet zomaar hiermee kan ophouden. Wel heeft de opmerking dat het maar gedachten zijn en dat ik ze als zodanig kan benoemen mijn ogen geopend en kan ik hier wel mee verder.

Ik kan beter voor mezelf zorgen en beter prioriteiten stellen. Ik ben milder geworden Ik merk dat ik meer dingen met plezier doe nu ik er meer aandacht aan geef dit maakt al dat ik beter voor mezelf zorg. Door de meditatie oefeningen neem ik bewust even ruimte en afstand voor mezelf. Ik ben me meer bewust van wat ik eerst wil doen en wat later kan, ik probeer niet meer door te rennen.

Of ik echt milder ben geworden, vind ik lastig om te zeggen, ik zou het rustiger willen noemen. Ik zie dat ik weer meer plezier heb in mijn werk en dat ik me sterker voel en niet meer minderwaardig.

Ik probeer duidelijker mijn grenzen af te bakenen naar mezelf, mijn gezin en mijn collega’s toe op een rustige en vriendelijke manier.
De informatie die in de map staat en de informatie die we tijdens de lessen kregen hebben mij in veel opzichten de ogen doen openen en ik vond het fijn dat er zo veel kennis van zaken was en er zo liefdevol en open mee om werd gegaan.

Op het werk merk ik veel eerder op wanneer mijn lichaam stress voelt. Ik stop dan ook meteen om te ademen. En dan niet per se om de stress in een keer weg te krijgen, maar om te erkennen dat die er is, even rustig te worden en te bepalen hoe ik verder wil. Kan ik stoppen met de activiteit en helpt me dat? Dan doe ik dat. Kan ik niet stoppen? Neem ik toch even de tijd om bij te komen en een ademhalingsoefening te doen (desnoods op het toilet).